Friday, April 04, 2008

TON, oftewel, Rita's droom

Anders slaat de spijker op zijn kop. Klik maar hier en lees zijn stukje. Wat mij vooral opviel in Rita's TON-oprichtingstoespraak was de opmerking: 'Vrij zijn van buitenlandse overheersing'. Nu kan ik me vergissen maar ik heb in Nederland nog nooit een buitenlandse mogendheid met tanks door de straten zien rijden. Tevens ben ik nog nooit ergens aangehouden voor een 'ausweisch controle'. Wat nou buitenlandse overheersing... Rita heeft het over immigranten? Zij overheersen Nederland? O, dus van die groep moeten we ons bevrijden... Ik dacht toch echt dat de top van het Nederlandse bedrijfsleven blank is en vaak man. Onze regering idem. Typisch zo'n geval van angst zaaien en hopen kiezers te oogsten. Rita, succes met je campagne en je partij. Maar van buitenlandse overheersing is toch echt geen sprake. De Russen komen voorlopig ook nog niet en de Taliban... ach, die houden we nog wel even bezig in Afghanistan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home