Saturday, March 29, 2008

Op weg naar de Slachte (10)

... was het tijd voor de Condensloop. Een halve marathon door het recreatiegebied 'De Groene Ster' bij Leeuwarden.
De organisatie had een mooi parcours uitgezet. De eerste 14 kilometer liep je met de wind in de rug. De laatste zeven had je 'm, dat kan uiteraard niet anders, pal tegen. Het mocht de pret niet drukken. Ik ben weggegaan op een tijd van 1.55. Dat zou al twee minuten sneller zijn dan de City Pier City loop in Den Haag. Gezien de omstandigheden al een behoorlijke prestatie.

Ik heb de afgelopen weken vaak getraind met harde wind en zware hagelbuien. De voorbereiding was dus optimaal. Na 5 kilometer klokte ik 25.44. De 10 ging in 52,04. Op 15 kilometer 1.18 en na 20 kilometer had ik er 1.44 opzitten. Eindtijd: 1.50 en een beetje. Een mooie vlakke race met een mooi nieuw PR. De officiële uitslag volgt later.
Gelopen tot nu toe: 342 kilometer.
Update: De uitslag is hier te vinden. Ik werd 76-ste in een tijd van 1.50,09. Een gemiddelde snelheid van 11,5 kilometer per uur.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Wij reden vorig weekend naar Leeuwarden,
en zagen allemaal lopers
( in de sneeuw )
onder 't tunneltje bij
Franeker,
onder de A 13 doorlopen.
Even dacht ik dat de
Slachteloop toen al was...
( dom hè ? )

11:20 PM  
Blogger Bootsma said...

Beetje vroeg. Ik hoop dat we op 14 juni, de dag van de Slachte, gewoon zon hebben. Een temperatuur van een graad of 18 en een lichte bries uit het westen. De lopers die jij zag renden mee in de Blomketerploop.

11:45 AM  

Post a Comment

<< Home