Sunday, March 16, 2008

Op weg naar de Slachte (9)

... was het tijd voor een serieuze test: De City-Pier-City loop in Den Haag. Collega Andries Bakker en ik liepen mee met de halve marathon trimloop. Dus niet het open NK over die afstand.

Het weer was prachtig. Er stond bijna geen wind en de zon was ruimschoots aanwezig. Ik moet eerlijk zeggen: 21 kilometer lopen is best ver.

Schevingen, vlak bij het Kurhaus, net voor het 16 kilometer punt. Op de achtergrond collega Bakker die hier een kleine inzinking had. Ik zelf had het zwaar tussen kilometer 13 en 15. Die eikel met die hamer stond daar verdekt opgesteld.

Het is een vrij massaal evenement. Met elkaar renden er die dag ruim 24-duizend mensen door de straten van Den Haag. Dat heeft voor- en nadelen. In het begin is het lastig een goed tempo te ontwikkelen omdat er steeds mensen voor je voeten lopen. Aan het eind is het ideaal omdat je dan altijd lopers om je heen hebt waar je je op kunt richten. Uiteindelijk is dit mijn resultaat:
Startnummer 6451
NaamHE Bootsma
WoonplaatsLeeuwarden
AfstandHalve marathon trimloop
CategorieM/V
Totaal plaats3414 / 5735
Categorie plaats3414
Snelheid10,758 km/uur
5 kilometer27:12 (27:12)
10 kilometer55:13 (28:01)
15 kilometer1:23:43 (28:30)
20 kilometer1:52:01 (28:18)
Bruto tijd2:03:13
Netto tijd1:57:40

Andries deed er iets langer over: Hij finishte in twee uur en 13 seconden.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Goed hoor.
Het kostte mij altijd genoeg moeite,
om onder de twee uur te blijven...
( berenloop )

1:52 PM  
Anonymous Anonymous said...

Goed gedaan! Maar dat had ik al gezegd. En wat zijn de foto's goed gelukt. Ik heb nu al zin om de slachte te zien.

(oh ja, je slaapshirt ligt hier nog... neem het wel mee de 27ste)

10:41 AM  

Post a Comment

<< Home