Wednesday, February 21, 2007

Radio Waddenzee AM

Ik zag dit schip liggen in de haven van Harlingen. Ik kan mij herinneren dat ik in juni 2005 op bezoek ben geweest bij de initiatiefnemers. Die hadden achter een oude boerderij bij Finkum een grote AM-zendinstallatie gebouwd. Achter de boerderij, tussen hoge brandnetels en ladingen sloophout, stond een zeecontainer. Binnen was naast de zendapparatuur net genoeg ruimte voor een DJ. Nu heeft de organisatie dus een schip.

Ze zenden nu uit vanaf dit lichtschip, de Jenni Baynton. Ze hebben ook een motto: 'Radio voor vrije tijd en een schone wereld.' Maar die vrije tijd gebruiken ze nu wel want via internet zijn ze niet te beluisteren. Ook de AM-frequentie is niet helemaal schoon. Op hun website beloven ze de kommende wzomer veel te gaan doen en radio Waddenzee 1602 AM op de markt te gaan zetten. Ik ben benieuwd of dit aanslaat. Ze gaan het in ieder geval proberen met themafeesten zoals een Back to the '70 party of de '60. Dus straks in de haven van Harlingen: Wild feesten aan de rand van het rustige Wad!!!

1 Comments:

Blogger René said...

Leuk initiatief, helaas nauwelijks te ontvangen in het diepe zuiden.

1:31 AM  

Post a Comment

<< Home