Friday, January 12, 2007

Storm in Fryslân (3)

Toch nog even terugkomend op de storm van donderdag. In mijn vorige bericht schreef ik dat de schade wel meeviel. Dat was in Fryslân zeker het geval. Alleen mijn bijna achterbuurman had enorme pech. Een Italiaanse populier begaf het, viel boven op zijn bestelbus en vernielde een gedeelte van zijn woonboot.


De eigenaar lag zelf te slapen. Hij moest er vroeg uit. Ik vroeg hem wat hij dacht toen hij zo vreemd wakker werd: "Nou niets, ik begon pas te denken doe't ik mien buren sag. Die waren al druk dwaande te kieken oft wy wel yn oarde waaden. Nou, doe begon ik weer te denken. Ik dacht: Wat in klotebende!"

"Ik ha myn maat mar belt: Hoechst morgen niet te kommen want der is in boom op onse auto klapt. Dat ding riedt niet meer." (Understatement?)

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

haha en dan noemen ze míj onderkoeld! Gelukkig is het daar allemaal goed afgelopen...

10:43 AM  

Post a Comment

<< Home