Saturday, January 06, 2007

Het Koetshuis, Beetsterzwaag

Informateur Herman Wijffels had Beetsterzwaag uitgekozen om de eerste gesprekken tussen CDA, PvdA en de Christenunie te houden. Even aftasten, luisteren en kijken naar wat de verschillen en overeenkomsten zijn tussen de drie partijen en zien of er dan een nieuw kabinet te vormen valt. De locatie was geheim, tot donderdagochtend. De Telegraaf had de primeur: Er werd gepraat in Landgoed Lauswolt. In het koetshuis. De landelijke en uiteraard ook regionale pers dook er bovenop. Zo was ik er vrijdag, bij de persconferentie na afloop, ook bij. Zie mijn busje staan naast de hypermoderne satellietwagens van de NOS en RTL.

Op onderstaande foto was het nog rustig. Tot een half uur voor het moment dat de heren fractievoorzitters, Balkenende, Bos en Rouvoet, naar buiten kwamen. Zo'n 30 journalisten, fotografen, cameramannen, geluidsmensen en anderen wurmden zich op 10 vierkante meter om te horen wat er gezegd werd. Dat was niet bijster veel. Ja, dat ze volgende week verder praten. Leuk om zoiets een keer mee te maken, zo'n circus. Want dat is het wel. Niemand wil wat missen en dus is het duw- en trekwerk. Ik stond in zeg maar rij drie maar heb lange armen. Ik had mijn quote! Volgende week maar weer ergens op een geheime locatie in Fryslân. Ik ben er klaar voor.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home