Saturday, August 19, 2006

In het Friesch Dagblad

Ja, het staat er echt: Leeuwarder trapt door Moskou. Nog een paar dagen en dan ben ik onderweg voor de tocht van 180 kilometer in de omgeving van Dimitrov. Die stad ligt ten Noordwesten van Moskou. Ik ben daar wel eens eerder geweest. Samen met Remco Reiding en Alexander Kolesnichenko gingen we toen op bezoek bij Panman, een Nederlandse boer. Ik heb daar nog wel eens nachtmerries van gehad van de rit naar de boerderij. We kregen een lift van een wat oudere Rus. Hij reed in een auto waarvan de ramen niet dicht konden, in alle banken gaten zaten en het stuur los zat. De man, waarschijnlijk een carrière als coureur misgelopen, haalde alles en iedereen in. Zelfs op plaatsen waarvan wij dachten dat het toch echt onmogelijk was wist hij andere voertuigen achter zich te laten. Nu maar hopen dat de man zijn auto verkocht heeft en geniet van zijn welverdiende rust.

Dinsdag vertrek ik naar Moskou. Donderdag begint de fietstocht. Ik heb nu bijna 1200 euro opgehaald voor de stichting DownsideUP.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home