Sunday, August 06, 2006

Breezanddijk, Fryslân

Het leek me leuk om een keer de Afsluitdijk over te fietsen. Ik was er tenslotte al honderden keren overheen gereden met de auto, de bus of de vrachtwagen. Maar nog nooit op de fiets. Aldus geschiedde...

José bracht me met de auto naar de andere kant van de Afsluitdijk, naar Den Oever. Met windkracht 5 schuin tegen ben ik in één uur en twintig minuten de dijk over gefietst. Het ergste stuk moest toen nog komen. Van de kop Afsluitdijk naar Harlingen. De wind had ik vol in het gezicht. De drank die ik de vorige avond achter over geslagen had begon zijn werk te doen. Afzien en pijn lijden. Uiteindelijk ben ik in drie uur van Den Oever naar Leeuwarden gefietst. Mijn gemiddelde snelheid, dramatisch laag, was 22 kilometer per uur.

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

drank is een natuurproduct.
de oude batavieren hebben dat heerlijke gerstenat niet voor niets uitgevonden. met mate kan geen geen kwaad. net zoals met fietsen.
wacht een volgende keer tot het niet waait!

4:16 PM  
Anonymous Anonymous said...

Toch respect Hayo! Ik doe het je niet na... :-)

11:45 AM  

Post a Comment

<< Home