Saturday, March 27, 2010

De marathon van Rotterdam (2)

Nog 15 dagen en dan is het zover. Dat start ik in Vak E voor mijn marathon. Iets waar ik nu al zes maanden naar toe werk. De voorbereiding is lang en vermoeiend. Ik merk het aan onverklaarbare pijntjes, weerstandsproblemen en vergeetachtigheid. Is het dan allemaal de moeite wel waard? Waarom doe ik dit? Heb je niets beters te doen? Vragen die ik mijzelf geregeld stel als ik weer een duurloop ga doen van een uur of langer. De antwoorden: Ja, omdat het toch leuk is, nee.

Waarom gaan mensen een marathon lopen? Omdat het kan. Je kunt je lichaam trainen en klaarstomen voor zo'n afstand. Bovendien geeft het een kik als je je eigen grenzen verlegt. Ik ben er bijna klaar voor, de 42,2 kilometer. Nog een week afbouwen, een week rust en dan sil it heve.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home