Friday, October 12, 2007

De marathon...

42 kilometer en 195 meter. Die afstand moet je rennen om een marathon te volbrengen. Het is allemaal begonnen in de tijd van de oude Grieken. Soldaat Phidippides rende toen van Marathon naar Athene om de overwinning op de Perzen te melden. Hij viel na aankomst dood neer; hij had een zonnesteek. De afstand die hij liep was ongeveer 40 kilometer. Later is dat tijdens de Olympische Spelen in Londen aangepast naar de bekende 42,195 meter. Vanwaar dit stukje geschiedenis? Ik heb bedacht dat ik die afstand eigenlijk ook wel eens rennend wil volbrengen. Dus ga ik samen met collega Andries Bakker meedoen aan de Slachtemarathon.

(bron: www.slachtemarathon.nl)
De training is nu in volle gang. Of het allemaal gaat lukken is uiteraard de grote vraag. Mijn richttijd is zo'n 4 uur.

3 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Succes!

Wat heb jij met het lettertype gedaan op je site, trouwens... 't kan ook aan mijn computer liggen hoor... die is ook niet helemaal goed meer...

9:22 AM  
Anonymous Anonymous said...

en inderdaad...ligt aan die van mij.

12:04 PM  
Anonymous Anonymous said...

Toevallig, afgelopen week een groot stuk van gefietst.
Maar (hard)lopen is knapper...
Ik hou me bij onze berenloop.
1/2e dat is.

1:20 PM  

Post a Comment

<< Home