Tuesday, June 20, 2006

DownSideUp Charity Bike Ride


(Aankomst van de charity bike ride op het Rode Plein, augustus 2005.)

Eind juni vorig jaar werd ik gebeld door Remco Reiding. ,,Wil je fietsen voor het goede doel, kinderen met het syndroom van Down in Rusland?" Daar kon ik natuurlijk geen nee tegen zeggen. ,,Je moet alleen wel minimaal 900 dollar meenemen aan sponsorgeld. Dat geld gaat naar de stichting DownSideUp. Bovendien moet je een tocht fietsen in de omgeving van Moskou, goed 200 kilometer heuvels beklimmen in het Russische landschap'', zo vertelde de GPD-correspondent in Moskou. De medewerkers van DownSideUp leren ouders hoe ze om moeten gaan met kinderen met het syndroom van Down, geeft artsen informatie over de mogelijkheden van de kinderen en zorgt verder voor opvang in Moskou. Dankzij collega's, ouders, een paar Friese bedrijven en vele anderen lukte het mij 1400 euro in te zamelen. Voor dat geld en wat de andere bijeen brachten is een nieuw onderkomen gekocht in Moskou. De kinderen kunnen daar nog beter geholpen worden. Ik ben gevraagd dit jaar weer mee te fietsen. Dus heb ik weer geld nodig en zoek ik sponsors. Mensen die geld over hebben om Russische kinderen met het syndroom van Down een toekomst te geven. Klik op deze link voor informatie over het projekt en mail naar hebootsma@planet.nl als je geld over wil maken om mij daar weer te laten fietsen.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home