Wednesday, April 04, 2007

Pinguins, Nieuw Zeeland

Het hele Zuidereiland zijn we afgereden maar overal waren we te laat. Of de pinguin was al vertrokken naar andere eilanden om vis te vangen of ze waren nog op zee of hadden er gewoon geen zin in. Op het Otago Peninsula konden we onze zoektocht beeindigen. Op de boerderij van Howard McGrouther.

Het land van Howard is een reservaat voor de 'Yellow-eyed penguin'. Deze pinguin is in de rui. Hiervoor blijft hij vier weken aan land en kan hij geen eten zoeken. In deze tijd verliezen ze wel de helft van hun lichaamsgewicht.

Ook de Nieuw Zeelandse zeehond heeft het naar zijn zin op het land van Howard.

Alles leuk en wel: we hadden nog steeds geen pinguin uit de zee zien waggelen. Onderweg naar Mount Cook kwamen we langs Oamaru. Precies op het goede tijdstip zo bleek. Elke dag weer komen hier de 'Yellow-eyed' en de 'Little Blue penguins' een half uur na zonsondergang terug aan land. Van de kleine blauwe mochten we geen foto's maken omdat de kolonie schrikt van het flitslicht.

4 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Ziet er allemaal bijzonder uit; klinkt als een gave ervaring daar. Vraagje: ik heb sinds gisteren ook een weblog, vind je het goed als ik link naar jouw pagina?

Groet,

Mariska.

PS andersom is niet nodig, denk ik haha

8:38 AM  
Blogger Bootsma said...

Geen probleem. Andersom niet nodig? Tuurlijk wel. Mail de link maar naar mijn adres. Dan zet ik die er gezellig tussen.

9:53 AM  
Anonymous Anonymous said...

kon ik toch die pinguin niet vinden. Heb je zo je best gedaan. Na de uitvergroting zag ik hem wel, gelukkig...

Enne Mariska, ik ben best wel benieuwd naar hoe jij het daar verder op hebt, samen met Sander.

Groetjes!

12:22 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kijk zelf maar even. Dagelijks bijwerken zal denk ik niet lukken en journalistieke aspiraties heb ik ook (nog?) niet. Maar ja, vooruit dan maar:

http://katernkiev.blogspot.com

Jammer dat de reis er voor jullie alweer op zit. Ik moet zeggen, dat ik behoorlijk zin heb -meer nog dan ik al had- om een keer naar Nieuw Zeeland te gaan. Wat geweldig allemaal!

Groeten,

Mariska.

9:00 AM  

Post a Comment

<< Home