Wednesday, June 07, 2006

Duiken, Monterey, Californie (2)

Monterey is de plek om te leren duiken in Californie. In de weekenden kun je bijna over de hoofden van de duikers lopen. Ik koos daarom voor de wat rustigere dinsdag en maakte twee duiken. De eerste ging naar 20 meter, langs een oude afvoerpijp. Ik kwam veel zeesterren, zeezonnebloemen (geen idee wat de echte naam is, hier noemen ze het zo), zeekomkommers en de befaamde kelpbossen (zie foto) tegen. We eindigden bij een bos grote witte zeeannemonen. De tweede duik ging langs de pier van Fisherman's Wharf. Zeeleeuwen gebruiken de rotsblokken naast de Wharf om uit te rusten. Ik ben ze onder water helaas niet tegen gekomen. Wel zag ik een paar 'halfmoon' vissen (Medialuna californiensis), heilbot, de versierkrab (past zich aan de omgeving aan door zich te camoufleren met zeewier en steentjes) en wederom zeekomkommers en zeesterren. Het water was koud, 51 graden Fahrenheit. Dat is ongeveer 10 graden celcius. Het zicht: Matig tot slecht. Gemiddeld niet meer dan 3 tot 5 meter. Het was een geweldige ervaring en dus ga ik morgen nog een keer.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home