Sunday, May 28, 2006

Waar de wolken vandaan komen


Ik heb me vroeger altijd afgevraagd waar de wolken vandaan kwamen. Ik zag ze vanuit het raam van mijn slaapkamer in Witmarsum over drijven. Ik had geen idee. Ik dacht altijd dat ze gemaakt werden in een grote fabriek, ergens ver weg. Later toen ik groot was leerde ik bij aardrijkskunde dat het allemaal anders zat. Dat ze ontstaan door warme lucht die opstijgt. "Een wolk is een luchtvolume waarbinnen water zichtbaar gecondenseerd of bevroren in minuscule waterdruppeltjes langzaam door opstijgende lucht zakt." Nu ken ik de echte versie. Ik heb het bewijs gezien in Oregon, Verenigde Staten. Wolken stijgen op uit het wegdek en worden geboren tussen de bomen in het bos. Dan vliegen ze weg om waar ook op deze wereld tevoorschijn te komen.

2 Comments:

Blogger elaine x said...

i had to comment, because my mom is friesan (dad is dutch) and i was born in oregon ...
beautiful pictures, looks the the great n.w. i remember as a child!
peace & harmony,
elaine
'freedom mus be exercised to stay in shape!'

9:51 PM  
Blogger Bootsma said...

Thank you very much for your comment. Oregon is beautiful. I can only say: Keep it this way. I hope you can understand all that is written.

10:21 PM  

Post a Comment

<< Home