Saturday, April 29, 2006

Een dagje Zwolle; Koninginnedag

Koninginnedag in Zwolle. Ik kon niet anders dan een kijkje nemen bij mijn oude studentenhuis. Ik woonde in de kamers op de eerste etage. Die met dat witte balkon en de rode gordijnen. Daar woonde ik een jaar. Toen promoveerde ik naar de kamer met de erker.

Geloof kom je overal tegen. Zo ook op straat in het Zwolse... Jezus Saves!


Mijn ouders reden vroeger toen we naar Frankrijk reden vaak langs de b-wegen. Dan kwam je door allemaal van die authentieke Franse dorpjes met prachtige geschilderde reclames aan de muren. "Boulangerie Pierre, pain et baquette." In Nederland kom je zoiets bijna nergens meer tegen. Behalve hier dan...


Het was druk in Zwolle. Duizenden mensen banjerden door smalle straten in de binnenstad. Langs kraampjes met oude troep, televisies die uren in de regen stonden, illegaal geïmporteerde kleding uit China, kindermuzikanten en uiteraard een kinderboerderij.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home